Unihunt 3

  UX

V čem vidím problém? UX specialisté a firmy, které mají interní UX oddělení, o sobě navzájem často neví a nemají představu, kde a jak najít kontakt. Reálně se na trhu v jeden moment objevuje 50–100 poptávek po UX specialistech, ale nikdo o nich moc neví. Stejně tak firmy neví, koho a kde vlastně oslovit.

Zkuste si představit, že jako UX designér si chcete najít práci = vybrat si firmu, která vám sedne. Teď můžete projít inzeráty, které vám zpravidla říkají všechny to samé, a vybrat několik firem a zkusit si dohodnout pohovor. Odpoví vám tak 1/3 a samotný pohovor vás bude stát poměrně hodně času. A to ještě ne vždy se na něm dozvíte to, co potřebujete. Často se sejdete s HRistou, který vám akorát položí obecné otázky a odpoví maximálně na podobně obecné dotazy.

Firma má zase naopak problém, kde dát vědět o tom, že UX designéra hledají. Pokud nezná dobře komunitu, skončí na jobs.cz. Výsledkem bude velké množství nerelevantních odpovědí (z vlastní zkušenosti převládají skladníci), které jednak nevedou k obsazení dané pozice, a za druhé zatěžuje celé HR oddělení případně i UX tým.

Proto vznikl nápad na veletrh UNIHUNT. Jeho hlavním cílem je poskytnou oběma stranám prostor na to se vzájemně poznat a propojit.

Tím vznikne pro UXáka možnost, se v jeden den pobavit s velkým množstvím firem, jako byste v jeden den přišli na 30 pohovorů. Zkuste to v reálu při zaměstnání. A nejen to. Unihunt se bude snažit, aby firmy na veletrhu prezentovali relevantní lidé, ideálně přímo z UX týmu či jeho vedení. Pokud vás tedy bude zajímat daná firma, Unihunt vám poskytne jedinečnou příležitost se dostat až přímo do srdce UX týmu firmy.

Firmy naopak získávají možnost získat kontakty na třeba 200 uxáků nebo lidí se zájmem v UX pracovat. A opět ne jen ten kontakt. Funguje to stejně jako u UX designérů. Firma během jednoho dne dokáže udělat 100-200 minipohovorů s relevantními lidmi. Kolik času by vás stálo takové množství normálně? Tady to zvládnete s 2-3 lidmi za jeden den (8 hodin).

Nicméně Unihunt chce účastníkům nabídnout ještě víc:

  • Protože už bude tolik UX designérů na jednom místě, bude to skvělá příležitost k vzájemnému networkingu, na který na jiných akcích jako konference nebo UX Monday není dostatek času.
  • Aby i vy jste měli něco z toho, že necháte na sebe firmě kontakt (pokud se nebudete chtít přímo bavit), bude u každé prezentace firmy možnost vyhrát příjemnou cenu (pravděpodobně zajímavá knížka, která se u nás neprodává, a možná i něco víc, třeba vstup na konferenci atd). Máte tak možnost z veletrhu odejít i s pěknou a užitečnou odměnou. Firmy pak získají další kontakty, které budou moci při nabírání UXáků využít.
  • V rámci veletrhu bude také možnost poptat či nabídnout práci na dohodu či krátkodobé projekty. Takže tu bude příležitost i pro freelancery najít nějakou zajímavou zakázku.

Zdarma