Research Tuesday: “Všichni dělají výzkum” - zkušenosti s demokratizací výzkumu

Research Tuesday jsou setkání, kde profesionálové z oboru uživatelského výzkumu sdílí svoje zkušenosti.
Akci organizují Výzkumatky – Volné sdružení výzkumnic s odbornými zkušenostmi a malými dětmi; a Martin Kopta.

Hlídání dětí
Na místě bude za drobný poplatek zajištěno hlídání dětí. Pokud o něj máte zájem, zadejte při registraci na dotaz “Are you bringing anyone” počet dětí, které budete chtít pohlídat. Vzhledem k tomu, že se nejedná o dětskou hernu, ale o improvizovaný prostor, vezměte prosím svým dětem i pár hraček, které budou moci sdílet s ostatními.

Program
09.30 – Otevření testovacího centra The Forge pro hosty
10.00 – Přednáška “Všichni dělají výzkum”: zkušenosti z firem, které se vydaly cestou demokratizace UX výzkumu
11:00 – Diskuze a dotazy
12:00 – Konec

Přednáška

“Všichni dělají výzkum”: zkušenosti z firem, které se vydaly cestou demokratizace UX výzkumu

V některých firmách funguje výzkumný tým jako interní agoška. Jinde jsou UX výzkumnice a výzkumníci zapuštěni do produktových týmů. A jinde pomáhá výzkumný tým hlavně k tomu, aby se s uživateli bavil každý a produktové týmy si byly schopné autonomně hledat příležitosti a testovat své nápady. Každý model má něco do sebe a většinou je firmy různě kombinují.

Na dalším Research Tuesday přiblížíme zkušenosti ze tří firem, které se vydaly primárně poslední zmíněnou cestou, cestou demokratizace výzkumu. Nasdílíme, co se nám osvědčilo a taky spoustu fuck-upů, které jsme v minulosti překonali a nebo ze kterých ještě hledáme cesty ven.

  • Jak motivovat lidi z produktu a designu, aby si výzkum dělali sami?
  • Co koho naučit a co už je čistě výzkumnické know-how?
  • Jak udržet kvalitu výzkumu ve firmě, kde už téměř všichni dělají výzkum?
  • A jak ovlivňuje rozhodnutí demokratizovat výzkum roli výzkumníka/výzkumnice?

Otázky zodpovíme z naší zkušenosti, ale hlavně si o nich moc rádi budeme povídat s vámi.

Povídat budou:

Vladimir Kalinay (LMC)
Vláďa zakládal výzkum v LMC a zažil ho v různých jiných firmách. Kromě výzkumů na zakázku zažil i prostředí startupu, scale upu i ryzího korporátu.
Živil se produkťařinou v agilním prostředí i klasickém waterfalu. A rád vzpomíná na dobu, kdy vedl zákaznickou péči, protože mohl nastavit novou laťku kvality komunikace a péče.

Romana Trusinová (Heureka Group)
Romča má na starosti malý mezinárodní výzkumný tým v Heurece. Před tím si prošla cestou od sociologického výzkumu v akademické sféře, přes marketingový výzkum v agenturách k uživatelskému výzkumu v různých typech firem. Baví ji hledat win-win řešení a nejradši má, když se díky pochopení potřeb všech zúčastněných stran daří tvořit služby a produkty, které dávají smysl.

Běla Beránková (Wrike)
Běla vede tým 4 výzkumnic ve Wriku. Společně nastavují laťku demokratizovanému výzkumu více než 20 produktovým týmům. Někdy je to boj. Před tím položila základy výzkumu a celkově novému UX týmu v MONETA Money Bank. Ráda prokopává a buduje. A největší radost má, když se kolegové vrací s tím, že chtějí další výzkum, protože ten minulý jim přinesl přidanou hodnotu.

Zdarma