Research Tuesday: Jak se žije lidem s hendikepem v digitálním světě?

Research Tuesday jsou setkání, kde profesionálové z oboru uživatelského výzkumu sdílí svoje zkušenosti.
Akci organizují Výzkumatky – Volné sdružení výzkumnic s odbornými zkušenostmi a malými dětmi; a Martin Kopta.

Hlídání dětí
Na místě bude za drobný poplatek zajištěno hlídání dětí. Pokud o něj máte zájem, zadejte při registraci na dotaz “Are you bringing anyone” počet dětí, které budete chtít pohlídat. Vzhledem k tomu, že se nejedná o dětskou hernu, ale o improvizovaný prostor, vezměte prosím svým dětem i pár hraček, které budou moci sdílet s ostatními.

Program
09.30 – Otevření testovacího centra The Forge pro hosty
10.00 – Přednáška Jak se žije lidem se zrakovým a sluchovým hendikepem v digitálním světě?
11:00 – Diskuze a dotazy
12:00 – Konec

Přednáška
**Jak se žije lidem se zrakovým a sluchovým hendikepem v digitálním světě?**

Umíte si představit, jaké to je být zrakově nebo sluchově postižený? Zdá se vám, že neslyšící uživatelé jsou na tom při práci s aplikacemi a weby lépe než nevidomí? Troufáme si tvrdit, že zjištění z hloubkových rozhovorů s několika uživateli s různými zrakovými a sluchovými hendikepy vám – stejně jako nám v KB – vyrazí dech. Dozvíte se, jak zrakově a sluchově postižení pracují s moderními technologie, chytrými telefony a aplikacemi. Na praktických příkladech ukážeme, jak má nebo naopak nemá vypadat přístupné mobilní bankovnictví a co mohou banky pro zrakově a sluchově postižené do budoucna zlepšit.

Přednášející
**Veronika Fischerová – UX researcher v Komerční bance**
Vystudovala kulturní a sociální antropologii a většinu profesního života se věnovala kvalitativnímu výzkumu v nejvýznamnějších českých výzkumných agenturách. Covidová pandemie změnila její pohled na výzkum a rozhodla se více specializovat na moderní, prakticky využitelnou disciplínu – UX výzkum.

**Petr Špringr – UX researcher v Komerční bance**
Získal vzdělání v oblasti ekonomie a financí, ale od začátku profesní kariéry se věnuje výzkumu, kvalitativnímu i kvantitativnímu. Prošel několika výzkumnými agenturami, na UX výzkum se specializuje už od roku 2011. Má zkušenosti s moderními technikami výzkumu, mezi jeho oblíbené patří především Oční kamera.

*Veronika a Petr během výzkumu - Titulní kresba vznikla v nízkoprahovém centru během výzkumu se znevýhodněnými dětmi.*

Zdarma