Research Tuesday: Jak začlenit uživatelský výzkum do firmy

  UX

Jak firmy organizačně začleňují uživatelský výzkum? Je to samostatný tým s vlastním rozpočtem a vedením nebo spadá pod jiné oddělení? Funguje uživatelský výzkum jako služba poskytovaná interní agenturou, je výzkumníků/výzkumnic dost na to, aby mohli být součástí jednotlivých projektových týmů, výzkumníkem/výzkumnicí je tak trochu každý nebo ještě jinak? A záleží na míře UX zralosti a vyspělosti?

Který druh organizace uživatelského výzkumu nejlépe svědčí rozvoji dovedností zkušených výzkumnic a výzkumníků? V jakém uspořádání mají nejlepší příležitost uplatnit se lidé na začátku kariéry? Jak se v různých prostředích s výzkumem spolupracuje designerům/designerkám a produktovým manažerům a manažerkám?

O tom všem si budeme povídat s našimi hosty, výzkumnicemi, výzkumníky, designérem a produktovým manažerem, ale i s vámi na prosincovém Research Tuesday.

• Kateřina Merklová, Pipedrive
• Lucie Pospíšilová, Seznam.cz
• Lukáš Duchoň, MONETA Money Bank
• Zdeněk Kunčar, Productboard
• Petr Zedník, LMC
• Klára Sedláková, MSD IT Global Innovation Center
• Petr Špringr, Komerční banka
• Žaneta Kučarová, Kiwi.com

Research Tuesday není ten typ akcí, kde řečník promítá slajdy, a není to ani panelová diskuze. Jsme výzkumná komunita, která vzájemně sdílí zkušenosti. I v online prostředí zapojíme do diskuze každého z účastníků:

• Na začátku se seznámíme mezi sebou. Jak? Rozdělíme se do skupin po dvou a chvíli si spolu popovídáme. Stejně jako by to probíhalo naživo.
• Představí se nám zástupci jednotlivých organizačních modelů a řeknou nám, jak funguje uživatelský výzkum u nich ve firmě.
• Nastavíme si pravidla diskuze a rozejdeme se do skupinek asi po pěti a téma pořádně probereme. A možná si to několikrát zopakujeme.
• Na závěr si nasdílíme, co bylo ve skupinových diskuzích zajímavé.

Research Tuesday se koná online. Účastníci dostanou odkaz na Zoom.us (funguje i v prohlížeči).

Zdarma