Design počítačových her (nebo videoher) je komplexní obor, kombinující narativní a vizuální umění a softwarový návrh. Herní design je psaní příběhu, vymýšlení herních mechanik, stanovování funkčnosti hry, jejího tempa a dávkování zážitku, definování rozhraní mezi hráčem a hrou. Tvorba videohry je náročný proces a herní design stojí (nejen) na jeho začátku. Pojďme si představit, jak se vymýšlí hra, jak vzniká a co všechno je potřeba na to, aby si ji hráč naplno užil.
Některé z probíraných témat:
- Proces tvorby od prvních konceptů přes prototypy k funkčním mechanikám
- Testování na lidech a na strojích: herní focus testy a automatické testování
- Gamifikace jako praktické užití herního designu v každodenním životě, UX a marketingu
Viktor Bocan se zabývá designováním videoher pětadvacet let. Začínal krátce po revoluci na českých dobrodružných hrách (Horké léto 1 a 2), je jedním z tvůrců Operace Flashpoint a pomáhal nastartovat navazující sérii Arma, vytvářel hry pro mobilní telefony a herní konzole a momentálně pracuje jako Design Director ve Warhorse Studios, tvůrce úspěšného RPG Kingdom Come: Deliverance. K tomu přednáší a píše o designu a o videohrách vůbec.
---
18:00 – Prezence, občerstvení, networking.
18:30 – Začátek programu.
20:30 – Pivo za rohem.
Vstupné 100 Kč, členové Asociace UX zdarma.