TechMeetup #26: UX očima vývojáře

  UX

Březen je tady a spolu s ním další obsahem nadupaný TechMeetup! Tentokrát se můžete těšit na téma "UX očima vývojáře" a jak název napovídá, chceme tohle téma (UX/UI) vzít za trochu jiný konec než obvykle - v jednoduchosti řečeno za ten vývojářský konec. :)

Těšit se můžete na celkem 4 speakery a 3 přednášky, které vás provedou přes užitečnost znalosti UX při každodení práci vývojaře, přes pár zkušeností a rad, jak to dělat a nedělat, až po praktické povídání o komponentovém vývoji. Zkrátka je toho hodně a bude to stát za to!

Celé setkání proběhne už tradičně v ostravském Impact Hubu, ale jako vždy budeme mít připravený i stream na našem YT Channel.

Pokud přijdete přímo do Hubu (což je rozhodně lepší), budete mít možnost vyhrát volný vstup na konferenci WebExpo v hodnotě 6700 Kč!

Program:
17:30 Uvítání
17:35 Blok božích přednášek (po 25 min.)
19:30 Pokračování programu a následná afterparty

Přednášky:
Znalost UX: výhoda pro vyvojáře i byznys
Václav Ryška (MEWS)

V úvodu přednášky vysvětlím, proč je pro vývojáře užitečné věnovat se UX a jak může tento přesah pomoct jim samotným při vývoji softwaru. V další části popíšu, jak k UX typicky přistupujeme v Mews v rámci produktových týmů. Poté bych rád rozebral pár rozdílů mezi přístupem k UX z pohledu frontendového a backendového vývojáře. A na závěr zmíním přístup, kdy ve firmě existuje celý tým (v Mews ho nazýváme Design Systém), jehož primárním účelem je řešit UX, navrhovat design a vytvářet softwarové komponenty pro ostatní týmy ve firmě.

Možnosti spolupráce: Jak na vývoj produktu s minimem či žádnými designéry v týmu
Pavel Doležal & Karolína Šafaříková (Y Soft)

V průběhu agilní transformace jsme ve Y Softu měli možnost experimentovat s různými podobami spolupráce vývojářů s UX designéry. Podělíme se o to, co vše jsme měli doposud možnost vyzkoušet, jaké byly klady a zápory jednotlivých forem spolupráce a u které z nich jsme nakonec zakotvili a proč. Pro zájemce z řad developerů o budování přesahu do UX designu přidáme také pár tipů odkud začít a jaké designérské skilly se našim vývojářům v praxi zatím hodily nejvíc.

Poslední téma je ve výrobě, ale obecně bude řeč o "komponentovém vývoji"
Adam Kudrna (Freelancer)

Těšíme se!

Odkazy našich partnerů:
JetBrains
CertiCon
Stora Enso
Y Soft
Mews
Odkazy organizátorů:
Newired
LMC + Profesia
ProRocketeers
Unodor
Impact Hub Ova

Zdarma